OPIS DO GOLFIKU

Golfik zaczynam robić od góry czyli od golfu a następnie wykonuję kryzkę - postępuję jak przy raglanie robionym od góry : ilość oczek dzielę na 4 części / w miarę równe / i w co drugim rzędzie w wyznaczonych miejscach dodaję 2 oczka. Zasada jest taka żeby w co drugim rzędzie robótki przybywało 8 oczek. Jeśli robię golfik z Puchatki to najczęściej na druty 4,50 lub 5,00 / Puchatka ma często różne grubości / nabieram 70 oczek, następnie ściągaczem 2 ocz. lewe, 2 ocz. prawe robię golf na wysokość ok. 22 cm. potem robótkę dzielę - mój golfik jest z tyłu zszywany więc podział wygląda tak - 8 ocz. / 1 ocz. / 16 ocz. / 1 ocz. / 18 ocz. / 1 ocz. / 16 ocz. / 1 ocz. / 8 ocz. Dalej drutami 6,00 przerabiam ściegiem francuskim i w co drugim rzędzie przy wyznaczonym pojedynczym oczku robię 2 narzuty / 1 narzut, 1 ocz. prawe, 1 narzut /. W następnym rzędzie narzuty przerabiam jako oczko prawe przekręcone / nie chcę dziurek /. Po wykonaniu odpowiedniej szerokości kryzki czyli ok. 18 rzędów, zamykam oczka we wszystkich częściach robótki oprócz tej środkowej czyli przodu golfiku. Następnie przerabiam 4 rzędy przodu golfiku, a potem w co drugim rzędzie gubię 4 oczko od początku i 4 oczko od końca robótki - i tak aż na drucie zostanie kilka / 6 - 7 / oczek, które zamykam w jednym rzędzie.Teraz zostaje tylko zszycie i golfik gotowy. Można oczywiście wykonać go na okrągło.

14 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Bardzo dziękuję za opis wykonania golfiku - spróbuję też taki zrobić.

2owieczki pisze...

MOTYLKU napewno go zrobisz, to nic trudnego. W razie trudności służę podpowiedzią.Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Oczywście, że go zrobię! Zastanawiałam się już z czego i ile włóczki potrzebuję. Najchętniej wykorzystałabym już coś co mi zalega w koszu z włóczkami a nie kupowała niczego nowego - ciekawe czy uda mi się coś odpowiedniego znaleźć.
Mam jeszcze trochę czasu bo u mnie zimno robi się trochę później niż w Polsce.
Pozdrawiam,

2owieczki pisze...

MOTYLKU włóczki potrzeba ok. 12 dkg.- dla dorosłej osoby. Jak zrobisz to pochwal się. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Cudnie! Bardzo dziękuję za to, że podzieliła się pani wiedzą :) Kołnierz - golfik dla mojej córeńki (bunt dwulatka nie pozwala jej na zniesienie szalika ;))robiłam już chyba ze cztery razy i za każdym razem prułam, bo robiły się "falbanki". Jutro zaczynam kolejną próbę ;)

2owieczki pisze...

NEL bardo się cieszę że mogłam pomóc, w razie problemu proszę pytać. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Zrobię na pewno!
Nie znalazłam u siebie nic odpowiedniego na golfik, więc właśnie zamówiłam w sklepie internetowym...
Teraz myślę jaką by tu czypkę zrobić do kompletu.

2owieczki pisze...

MOTYLKU myśl i rób tą czapę a jeśli mogę być pomocna to pytaj. Pozdrawiam.

Unknown pisze...

Dziękuję bardzo za prosty, jasny i klarowny opis "udziergania" szyjogrzeja. Mój wnuczek ma wreszcie elegancki golfik. Opis polecam wszystkim początkującym (to ja).
Fesia

Karola pisze...

No własnie to to czego szukałam tak długo, zima mineła a ja nadal go nie zrobiłam. Jak tylko znajde chwilę chyba sie za niego zabiorę... Muszę znaleść tylko dobrą wełnę.

www.gotuj-z-evi.pl pisze...

Bardzo dziekuje za udostepnienie instrukcji na golfik!!
Moj golfik wyszedl tak :

http://www.gotuj-z-evi.pl/meska-czapka-i-golfik-zamiast-szalika/

Anonimowy pisze...

Mam pytanie, co to znaczy pojedyncze oczko przy 8 czy 16 oczku? Dopiero zaczynam choc mam juz szalik i czapke. Ale zamarzyl mi sie taki golfik dla mojej coreczki i utknelam. Sciagacz mam a dalej? Mozna to jakos prosciej wytlumaczyc, bardzo prosze lopatologicznie:-)

2owieczki pisze...

Anonimowy, te pojedyncze oczka to oczka które zaznaczamy markerami i po obu ich stronach w co drugim rzędzie dodajemy oczka /na całej długości robótki powstaje 8 nowych oczek/.

Anonimowy pisze...

W grudniu 2019 r. wg podanego opisu błyskawicznie "wydziergałam" 4 golfiki: 2 dla męża, 1 dla syna i 1 dla siebie. Wprowadziłam tylko modyfikację: model żeński ma kryzę bez wydłużania przodu, bowiem robię komplety "małżeńskie" [czapka i golfik], z tej samej wełny dla siebie i męża.
Golfiki są fantastyczne. :) Będą kolejne i wyłącznie tym sposobem.

Po golfikach od razu zaczęłam robić dla siebie od góry dwustronny i bezszwowy sweter z rękawami raglanowymi /mój pierwszy "raglan" :))))/.

Dziękuję. :)

Jednorożec

Jednorożec na wakacjach :) 

Popularne posty