CZAPKA I OPIS

Czapki czy berety robię według sprawdzonej starej metody prób i błędów. Wiadomo że są różne grubości włóczek, do nich trzeba dopasować szydełko no a potem ilość oczek i rzędów. Bardzo często gdy robię czapkę muszę ją kilka razy poprawiać, żeby dopasować jej wielkość.Każda z nas już nieraz tego doświadczyła, że mimo najlepszych starań trzeba poprawić czy nieraz zacząć od nowa swoje dzieło. Np. dzisiaj próbowałam zrobić beret no i nie udało się, ciągle wychodził za mały ale jutro też jest dzień, będę "walczyć" dalej. Z powyższych powodów opis czapki może nie być zbyt dokładny.
1 rz: 4 ocz. łańcuszka w kółeczko
2 rz: 8 półsłupków
3 rz:16 słupków/po2 w każdy/
4 rz: 24 słupki relief./2lewe, 1 prawe/
5 rz: 32 słupki relief./3lewe, 1 prawe/
6 rz: 40 słupki relief./4 lewe, 1 prawe/
Itd.... dodajemy oczka aż na obwodzie czapki będzie ich 64 - 68. Następnie czapkę przerabiamy prosto do potrzebnej długości. Całkowita głębokość czapki to 17 - 19 rzędów - kończymy 1 rz. półsłupków. Teraz należy zrobić daszek - mój jest taki troszkę zaokrąglony.
Daszek zaczynam od zrobienia na 10 oczkach/na obwodzie czapki/- 20 półsłupków/po 2 w każde/, a potem w każdym kolejnym rzędzie na początku i na końcu dobieram oczko /z obwodu czapki /. W ten sposób wykonuję 5 rzędów czyli w ostatnim rzędzie daszka będzie 30 półsłupków. Następnie robię bliżniaczą drugą część daszka, obie części daszka łączę szydełkiem półsłupkami i jeszcze raz obrabiam nimi całą czapkę. Życzę powodzenia. Włóczka: Puchatka /100 % akryl /
Szydełko: 5,0

8 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Witam,
twój opis i czapka jest .... no brak słów. Szwagierka też go robi i twierdzi że "zarombisty". Tylko zamiast słupków musiałam zrobić półsłupki a dojście do tego o co chodzi z tymi lewymi zajęło mi trochę czasu.

DZIĘKUJĘ w imieniu swoim, szwagierki i mojej córci :)

pozdrawiamy
Magda

Anonimowy pisze...

Witam czapka jest super,też bym chciała zrobic taką ale jest to dla mnie wyższa szkoła jazdy , bo dopiero się uczę szydełkować.Pewne rzeczy rozumiem ale nie do końca.pozdrawiam :)) jest tu wiele pięknych prac Marzena.S

Cicha pisze...

Bardzo podoba mi się ta czapeczka!

Kasia Gawęda-Białostocka pisze...

Czapka jest pierwsza klasa! Bardzo chciałabym zrobić taką dla mamy! Chyba podejmę wyzwanie :)))

Anonimowy pisze...

Świetny wpis. Jestem pod wrażeniem.

Monika Zawadzka pisze...

Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

Anonimowy pisze...

bardzo prosze o szczegolowe wskazowki do zrobienia w/w czapki.

ela pisze...

chce zrobic taka czapke, Bardzo mi sie podoba.

Jednorożec

Jednorożec na wakacjach :) 

Popularne posty